Praca w call center – jakie ma zalety i jak zacząć?

Duże firmy coraz częściej otwierają kompleksowe działy obsługi telefonicznej, czyli inaczej call center. Ogłoszeń dotyczących pracy na stanowisku konsultanta telefonicznego jest coraz więcej. To szansa dla osób, które lubią kontakt z ludźmi i mają zacięcie sprzedażowe.


Nawet kiedy zajęcie takie nie jest szczytem Twoich marzeń, być może warto podjąć taką pracę. Żeby ułatwić rozeznanie w tej tematyce, przygotowaliśmy zestawienie wad i zalet tej pracy oraz ogólnych wskazówek, które jej dotyczą.

Zalety pracy w call center

Najważniejszą zaletą jest stały kontakt z klientem. Co prawda jest to kontakt telefoniczny, niemniej jednak pracownicy call center przeprowadzają dziennie dziesiątki rozmów, a tym samym przez cały czas stykają się z ludźmi. Taka praca będzie więc idealna dla tych, którzy lubią mówić, łatwo nawiązują kontakty i posiadają towarzyski charakter. Dzięki pracy w call center można szlifować swoje umiejętności interpersonalne, trenować rozwiązywanie problemów oraz testować metody sprzedaży i perswazji. To doskonałe zajęcie dla ludzi, którzy swoją przyszłość wiążą z branżami, w których obsługa klienta stoi na pierwszym miejscu. Mało tego, w call center dość dobrze się zarabia, tak więc z pozoru lekka praca może być bardzo opłacalna i to nawet dla osób, które nie posiadają doświadczenia. Doświadczenie oczywiście jest mile widziane, ale najczęściej warunkiem koniecznym jest po prostu dobra dykcja oraz odpowiedni charakter.

Wady pracy w call center

Największą wadą jest z pewnością konieczność „dogadania” się z rozmówcą. Ludzie natomiast są różni i różnie nastawieni. Negatywne podejście klientów może nieco odstraszać, ale z drugiej strony jest doskonałym sposobem na ćwiczenie cierpliwości i jeszcze lepszego podejścia. Z pewnością trzeba być w tej pracy odpornym na stres i umieć utrzymać nerwy na wodzy. Jeżeli dane call center przeprowadza telefoniczną sprzedaż towarów lub usług, konieczne jest też uzyskanie dobrego wyniku, a to może być czasami sporym wyzwaniem.

Niemniej jednak bilans zalet i wad przechyla się jednak na szalę tych pierwszych. Praca w call center to trening osobowości i umiejętności, a bycie dobrym w tym, co się robi, może się naprawdę opłacać.

Call center – tu łatwo dostać pracę

Nie każdy nadaje się do pracy w telemarketingu, dlatego też rotacja jest w tej branży dość duża. Dodatkowo jeszcze zajęcie to przez wiele osób odbierane jest jako dorywcze, a tym samym ofert pracy w call center nadal jest wiele. Spora ilość ludzi poszukujących pracy obawia się tego zajęcia i żyje w przekonaniu, że wcale by się do tego nie nadawali. Tymczasem podjęcie tego odważnego kroku może być naprawdę bardzo łatwe. Wystarczy tylko przejrzeć portale z ogłoszeniami o pracę, żeby zobaczyć, jak wielu pracowników poszukuje się do call center. Wymagania nie są duże, a warunki pracy raczej dobre, tak więc zatrudnienie na stanowisku konsultanta telefonicznego może być bardzo dobrym, pierwszym krokiem. Być może okaże się, że masz umiejętności i wyniki, które pozwolą Ci awansować lub rozwijać się w branży handlowej. Dodatkowo też firmy posiadające call center organizują dla nowych pracowników szkolenia, tak więc wszystkich, niezbędnych informacji można dowiedzieć się na miejscu.

Grupa Wadwicz

Od ponad 25 lat wspieramy naszych Klientów w nowoczesnym zarządzaniu pracownikami i efektywnym budowaniu długoterminowych planów zatrudnienia. Dzięki usługom pracy tymczasowej polepszamy procesy zarządzania płynnością zatrudnienia.

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać aktualne wiadomości i raporty z rynku pracy, przydatne porady ekspertów oraz wybrane oferty pracy, zapisz się do naszego newslettera, a dowiesz się
o tym jako pierwszy.

Copyright by Grupa Wadwicz